Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
بازی و کنسول

Grand Theft Auto Online در نسل نهم Cross Play خواهد بود!

چه دلایلی ممکن است مانع کراس پلی شدن GTA Online شوند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازی Grand Theft Auto Online یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین عناوینی است که توسط استودیوی Rockstar Games و شرکت مادر آن یعنی Take-Two عرضه شده، اما این بازی از یک قابلیت بسیار مهم که بسیاری از بازی‌های مولیتی پلیر آنلاین دیگر از آن ‌بهره‌مند هستند، محروم است. این قابلیت چیزی نیست جز Cross Play! اگر یکی از کاربران کنسول Xbox One باشید فقط می‌توانید این بازی را با سایر کاربران این کنسول تجربه کنید، این موضوع برای کاربران پلی استیشن 4 و کامپیوترهای دستکاپ نیز صدق می‌کند. اما آیا بازی GTA Online در آینده از این قابلیت برخوردار خواهد شد؟ اگر نه، چه دلایلی می‌توانند مانع آن شوند؟

در زمان عرضه GTA V اصلاً چیزی به عنوان Cross Play معنی نداشت

همانطور که اشاره کردیم، بازی Grand Theft Auto Online در حال حاضر از قابلیت Cross Play بهره‌مند نیست. برخلاف سایر بازی‌ها نظیر Call of Duty: Warzone یا Fortnite، در این بازی شما نمی‌توانید با کاربران سایر پلتفرم‌ها بازی کنید. در ابتدا که بازی GTA در سال 2013 معرفی شد هیچ مشکلی در این زمینه دیده نمی‌شد چرا که اساساً قابلیت Cross Play اصلاً وجود نداشت و سیستم عامل‌ها همگی محیط بسته‌ای داشتند. به همین خاطر این عنوان تا سال 2018 که برای نسل هشتم کنسول‌ها و کامپیوترهای دسکتاپ عرضه شد با مشکل خاصی روبه‌رو نبود.

آیا GTA Online قابلیت Cross Play خواهد داشت؟

شرکت Rockstar Games هنوز از قابلیت Cross Play برای بازی Grand Theft Auto Online رونمایی نکرده است؛ اما با عرضه این عنوان برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس، این تنها شانس شرکت مایکروسافت برای عرضه قابلیت کراس پلی حین توسعه نسخه جدید این بازی خواهد بود (حتی اگر برای دو نسخه نسل هشتم و نهم این بازی باشد).

صحبت‌های Strauss Zelnick امیدوار کننده هستند

یکی دیگر از خبرهای جالب توجه شد از شرکت Take-Two منتشر شده صحبت‌های مدیر آن یعنی استراوس زلنیک (Strauss Zelnick) است. وی خاطر نشان کرد شرکت‌اش تنها یک پورت (Port یا تبدیل بازی برای اجرا در پلتفرم دیگر) ساده از بازی‌ها را عرضه نمی‌کند، بلکه همواره تلاش می‌کند تا المان‌های خاص و با ارزشی را در عرضه بازی برای پلتفرم‌های دیگر ارائه کند. بنابراین می‌توانیم قابلیت Cross Play را یکی از همین المان‌های خاص در نظر بگیریم، به خصوص حالا که قرار است که یک نسخه مجزا از Grand Theft Auto 5 به عنوان Grand Theft Auto Online را عرضه کنند.

شما چه فکری می‌کنید؟ آیا واقعاً نسخه جدید GTA Online دارای قابلیت Cross Play خواهد بود؟

منبع
Gamespot

نوشته های مشابه

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all دیدگاه
دکمه بازگشت به بالا